Coneixes el concurs de lectura més esperat per infants i joves?

L’edició del 2022 ja ha finalitzat! 

Gràcies a totes i tots per la vostra participació!

ORGANITZEN

A QUI VA DIRIGIT?

Infants i joves d’entre 8 i 16 anys.

És obligatori que els participants tinguin el carnet de les Biblioteques Públiques de Catalunya.

CALENDARI

El concurs va tenir lloc entre el 27 de juny i el 28 d’agost.

PREMIS

El concurs té dues categories: de 8 a 11 anys i de 12 a 16 anys.
El concurs es divideix en 3 etapes

Smartwatch

Els guanyadors globals de cada categoria s’enduran un smartwatch o polsera d’activitat cada un.

Llibres

Els 5 primers participants de cada categoria i l’equip guanyador de cada etapa, guanyen llibres infantil-juvenil.

Punts de llibre imant

Els 150 primers del rànquing final de cada categoria guanyen un punt de llibre imant commemoratiu. 

Premis virtuals

Tots els participants poden guanyar premis virtuals (punts, crèdits, peces per l’avatar, medalles digitals) responent correctament els qüestionaris de comprensió lectora.

Gràcies per participar-hi!

ETS BIBLIOTECARI/A?

Totes les biblioteques públiques tenen el seu compte creat. Has d’haver rebut un correu nostre amb l’usuari i contrasenya. Si no l’has rebut, contacta’ns.

ETS PROFESSOR/A?

Si t’interessa fer servir aquest concurs com a activitat de foment lector per la resta de curs, posa’t en contacte amb nosaltres.

COM FUNCIONA

“Llegir té premi” fa servir la plataforma gamificada de Legiland que permet escollir les lectures i ampliar el bagatge lector dels participants.

El participant tria lectura entre més de 600 propostes en català, castellà i anglès. Alguns dels títols seleccionats es troben disponibles per llegir a la mateixa plataforma o pot trobar-les a l’eBiblioCat, el servei de préstec digital de les biblioteques públiques de Catalunya.

Els participants responen una sèrie de preguntes sobre el que han llegit. Amb els encerts, aconsegueixen punts que els permeten pujar de nivell, desbloquejar peces de l’avatar, guanyar medalles digitals i pujar en els rànquings per optar a més premis.

Com més títols llegits i respostes encertades, més punts se sumen al compte del lector/a i de l’equip i s’escala en el rànquing del concurs.

Bibliotecàries i docents fan seguiment virtual de l’activitat lectora dels seus usuaris i poden fer recomanacions i animar-los a mesura que llegeixen i progressen en el joc.